Best-of handskrivna vallappar


läser igenom de handskrivna röstlapparna från valet. Här kommer några favoriter (jag har då inte tagit med de som röstat på diverse disneyfigurer och sådant, för det tycker inte jag är särskilt roligt)


  • KLONING NEJ TACK JAG ÄR EN UNIK MÄNNISKA Partiet
  • Petronellas Parti för missnöjda medborgare
  • Snapphanepartiet Dackes Drabanter
  • Solpartiet (mer sol åt folket)
  • GUD
  • Golvpartiet
  • Kattpiraterna Takida Rockina och Carla oberoende kärleksparti
  • Anders Henrikssons Frid och Fröjdparti
  • Lägenhetspartiet
  • Kameraövervakning först i Stadshuset och se om det stoppar fusket där-partiet
  • Ankdammspartiet
  • Nej till salkristallerna
  • Galaktisk Federationen
  • Okristdemokraterna
  • Pisspartiet (hela tre röster på denna!)
  • Farthöjarpartiet
  • Maskulin front
  • Bajs o Fisting Demokraterna
  • Behåll snöröjningen så vi kan bo kvar i kommunen
  • Du är en underbar person-partiet
  • Spindelpartiet
  • En fyrfaldigt leve för våra riksdagsledamöter FRA FRA FRA FRA
  • Pusspartiet
  • Varulvar i strumpbyxor
  • Då det inte finns något vettigt alternativ: Musse Pigg! (gillar denna, den säger liksom: inget alternativ är mer vettigt än musse pigg. INGET!)
Det är var endast några av ett stort urval. Jag tycker det är tråkigt att så många inte tar sin röst på allvar, utan röstar på bajspartiet, pisspartiet eller kalle anka partiet. Jag tycker det är sorligt att man inte sätter sig in i det mer, och röstar på något mer legitimt parti som faktiskt kan göra något bra för just dig. Det gäller ju oss alla, och det gäller i fyra år framöver.

Men något skoj får man väl göra över det sorliga, för hur ska vi annars stå ut?

Kommentarer
Postat av: Dennis

eller något parti som gör något bra för folket ;) istället för just dig.

2010-09-28 @ 10:28:23
URL: http://vattulisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0