Etsy


appråpå skrivmaskiner och  hur vackra de är att åskåda, så hittade jag detta fantastiska halsband på etsy. Men säljaren hade flera fantastiska halsband och örhängen. se här
för er som inte orkar klicka er in så sparade jag några till:



jag vill ha ett ugglehalsband omedelbums!

en söndag som råkade vara den 31 januari.



om man vill ha en fin skrivmaskin så kan man köpa en likadan som min fina halda på höörs kupan för endast 30 kr. Jag vet dock inte hur fungerande den är, men visst är de tillräckligt vackra att titta på? Fast min fungerar faktiskt utmärkt. Jag har en story till en ny novell i huvudet. En tilltrasslad kärlekshistoria. Jag tror jag ska bege mig till min skrivmaskin och skriva ner den.

Tisdag


jag tänkte jag skulle skriva något fint men det gör man ju inte sådär på beställning.
inspirationen är borta.

jag läser dock kallocain av karin boye just nu. Jag har läst ut sputnik älskling som var lika förbannat vacker fast på ett annat sätt, som norweigan wood. om ni ville veta.

jag upptäckte i min mail att jag fått invite till voddler. Det är inte helt fel!

Fick också en vänförfrågan från min pappa. tja, vad gör man då? Rent instintiktivt får man lite panik. sedan tänker man efter och kommer på att man ändå är arton och ganska förståndig. Det finns egentligen bara fula bilder. Jag klickade snabbt igenom dem och kände mig töntig när jag tänkte tanken att "untagga" dem. Så jag lät dem va' helt enkelt.


Såg detta alldeles nyss på facebook och det var alldeles för bra för att inte delas med andra:
"If homosexuality is a disease, let's all call in queer to work: 'Hello. Can't work today, still queer.'" ~Robin Tyler

söndag



detta är några fina saker jag fått i dagarna.Klockan och burken av dennis, och resväskan är min mammas gamla. jag är lite smått förälskad i dessa materialistiska ting.

nu ska jag bada, lyssnar på beatles och läsa "sputnik älskling" (kanske skriva någon rad)

akademibokhandeln





åhå vad jag älskar akademibokhandeln. Så många fina intressanta böcker. Jag hade kunnat gå där i timmar! Jag hittade så många böcker som jag vill läsa. Det är egentligen tur att det inte finns någon här för då hade jag varit ruinerd. Jag köpte tre st. En favorit som glömdes på ett tåg på tågluffen; Doktor glas av hjalmar söderberg, haruki Murakimis sputnik älskling (samma författare som norweigan wood), saker jag inte förstår och personer jag inte gillar av Lena Sundström (författaren till världens lyckligaste folk)

bilderna är här ifrån, och är från filmatiseringen av norweigan wood (som bara finns i japan).


Bye bye love på en fransk tågperrong, det gör ingenting att ni såg er om sådär.

'

finaste och fulaste bilden ändå. tusan vad det spritter överallt i kroppen och min äventyrslusta svämmar över.
jag vill bort.

jag har ju varit här så förbannat många gånger.








"Folkens längtan efter frihet kan icke nedslås med våld. Den kommer att leva och den kommer till sist att segra. "

(citat, Olof Palme)
i veckan har jag känt snoret frysa i näsan, darrat av skräck vi sittliften, panikgråtit i branta backar och skrattat massvis. Nu är jag hemma. Nu ska jag fördjupa mig i Palme och Kriget mot Terrorismen (inte båda samtidigt, lyckligtvis har det inget gemensamt). Två uppsatser till tisdag. Det är dags att vila ut, imorgon blir det råplugg. so long.

ps. till alla er där ute som verkar bli gråhåriga av ensamhet, så vill jag att ni ska veta att kärlek existerar. Kalla mig klyschig, smörig och vad fasen ni vill, men jag har en så fin Dennis att det gör ont att se på honom ibland. Benen skakar. Det känns som man kokar över inombords. Jag lovar er, man kan verkligen känna så. Man känner så även om det var mer än två år sen första gången han fick mig att skaka. Jag tror blint på hoppet, så jag vet att ni kommer fortsätta hoppas men det viktiga är att inte förlora tron. Tron på att alla kan älska.

2010



jag började sumera 2009 i bilder, men insåg hur förbannat lång tid det skulle ta. De bästa händelserna 2009 är kortaffat: Dennis hemkomst och tågluffen. Siesta var roligt, Barcelona-resan var fin, för att nämna några andra bra saker.

detta året vill jag ha mer roligt. Fler resor, fler festivaler, osv. Framförallt fler utomlandsresor.

Nyår var riktigt fint trots strömavbrott, kyla och endast några få deltagare.


RSS 2.0