leker kurragömma med sorgen




dansar omkring i min nya klänning för mamma sa att om man dansar sprids endorfiner i kroppen och gör en glad fast man egentligen inte är det. jag sjunger med min hesa stämma och önskar mig bort.

blommor som du växer bara på brinnande fartyg



vägrar låta mitt hopp växa för något som det här.

tänk igenom och återkom.

inte tänker jag låta dig chansa och ångra dig igen.

"Love has a nasty habit of disappearing over night"



jag hatar att jag inte får prata med dig. Jag vill det. Jag behöver det. Fast jag behöver det egentligen inte för jag vet att det gör mer skada än nytta.


det finns tyvärr ingen jag hellre vill dela min helg med trots allt det här, och jag tycker inte alls om att det är så.

attans alltså. Attans att jag skriver här hela tiden och att jag vill prata med dig. ATTANS!


varför måste man skriva rubrik?



lyssnar på lisa ekddahl, äter apelsinkrokant och tänker på dig. igen. igen . igen igen.


järnspikar vad allt går åt skogen

bajs

fan helvetes jävla skit helvete vad allt ska göra ont då. måste fan plugga, det måste sluta göra ont nu. har inte tid!!!!

siesta?? hur ska jag kunna gå där att ha roligt ändå? jag vill. men vart ska jag ta vägen.

allt har blivit så jävla komplicerat nu.

tankar till dig som jag vet att du kommer läsa men som jag inte vill skriva till dig





biter mig i läppen för tusende gången idag. Den darrar för mycket, jag darrar för mycket. Jag behandlar dig som luft och du behandlar mig som vem som helst. Vem är värst, det kan jag inte svara på. Men jag känner att kämpar för att skapa hat mot dig fastän jag inte kan, men jag kan inte sluta kämpa nu. Jag måste forsätta i min riktning, och du i din. Jag rabblar allt som varit fel och försöker försäkra mig själv om att det här var verkligen det allra bästa att göra så här. Mamma säger det, du säger det och jag antar att det är så. Men det känns så långt ifrån bäst just nu.


jag vill understryka en sak till dig nu; jag kommer till dig när jag är redo. När jag är redo att höra om söta tjejer och roliga nätter. Jag vet att du är i det stadiet där du kan vara hur nära mig du vill utan att rasa ihop, du kan se mig utan att darra till, du kan snegla mot mig utan att drömma dig bort. Jag är inte där än, och jag hoppades verklgen att du skulle respektera det.

Mamma frågade mig om jag ville ha dig tillbaka. Det vill jag nog inte. Det är bara minnen som yrar som orkaner i mitt huvud och saker som hoppar på mig överallt. Jag måste bara bli ett jag och inte ett vi. Det är det som gör så himla ont. Men visst saknar jag dig, men jag vet ju att du egentligen inte vill ha mig som jag är, och jag vill inte vara din då.



pacemaker



jag vill bara veta dina tankar. jag tyckte jag kunde se dem ibland, att jag kände dig så väl att jag visste vad du tänkte. Men igår kunde jag inte se dina tankar, jag kunde inte se något annat än den kyla du omringade dig med.

jag kan inte bara försvinna.
inte nu
inte hos dig


jag måste finnas kvar, du finns ju kvar.
jag måste finnas överallt såsom du finns överallt här.
Det kan ju inte bara vara saker för dig, det måste ju vara bitar kvar av mig lite varstans.

men ändå håller du tyst och jag vill bara skrika och skriva allt som går igenom mitt huvud till dig fastän jag vet att jag borde hålla käften.

(och jag vet att du läser det här och så förlorar blogginlägget sin funktion eftersom jag skrev det för att inte skriva så till dig. Men jag vet ju att du inte kommer svara ändå)

tomhet



vill bara hålla om dig en allra sista gång.

singel.








Jag har inget förhållande och det är inte komplicerat. Jag var bara inte rätt.
Det var bara bäst så här.

men fan, jag älskar dig ändå. Jag skiter i om det är bäst så här det känns inte bäst såhär

men såhär är det: jag är ensam.

hej munk



nervositet

är mitt i en virvelvind.



And in her eyes you see nothing
No sign of love behind the tears
Cried for no one
A love that should have lasted years


You want her, you need her
And yet you don't believe her when she says her love is dead
You think she needs you

fredagsmys




klippte mig själv lite impulsivt, emma är här och vi kollar på alla de bra serierna och pratar. Det är så skönt att sega ibland

torsdag



jag tror inte jag behöver kommentera men; galet.

men appråpå Lady Gaga så blev jag chockad över hur duktig hon faktiskt är akustiskt. Om man tar väck det syntetiska så är det faktiskt bra,synd bara att hon inte verkar ha insett det.
Hon är väldigt duktig på piano, ser man i första klippet. Då tänker jag på om man jämför med många andra i samma genre/bransch




Flight of the conchords




piggar upp vilken kväll som helst.

dagens i-landsproblem



Ett par strumbyxor kan inte hålla en dag på mina ben. Strumpbyxor är faktiskt inte så billiga ska ni veta.
Jag blir sur för jag har köpt två stycken väldigt fina som båda gick sönder direkt...
Jag vet inte om det är jag eller strumpbyxorna det är fel på. Det återstår att se.

Nu ska jag ta itu med att-göra listan

honey honey


klippte av mina jeans i hopp om vårväder men det var iskalla vindar. igår föll jag ihop i en hög för jorden snurrade så himla fort. Inte särskilt trevligt. Det påminner mig om att när jag var liten trodde jag att om man blundade riktigt hårt så kunde man känna jorden snurra. Jag tyckte till och med att jag lyckades.

nu ska jag återgå till att-göra-listan och hoppas att jorden kan snurra i lagom takt och att min mage slutar göra ont.

här
är en spotifylista som jag anpassat för just ikväll!

för jag ska ta-aa studenten


nu har jag fått en vit studentmössa, fin fint!

saker som jag inte förstår mig på



VARFÖR sätter man plast runt cdskivorna (de man bränner på)? De är så himla omöjliga att få upp. Jag får alltid använda sax. Och det sånt slöseri med plast! DÅLIGT!

saker som sker

igår så var vi på utflykt på Österlen, där vi lärde oss kulning, som var ett sätt som man sjöng för att kossorna skulle komma hem, och även till andra människor. Det var ganska häftigt!
I lördags så vandrade jag i mitt första 1:maj tåg och det var roligt, synd bara att det bara var vi SSU:are som skrek för full hals. Hillevi Larsson höll ett jätte bra tal och sjöng lite kampsånger samt så sjöngs internationalen. Mycket trevligt, även om jag var dödstrött!
Egentligen så skulle jag skriva det här inlägget för att berätta att Belle and sebastian kommer till Popaganda!!
Hur härligt är inte det?


(detta inlägget skulle publicerats innan idag, men internet var inte på min sida)

Yellow Submarine


idag kom zara med den här till mig! Och jag blev så glad! Hon vet hur mycket jag älskar beatlarna den tjejen! Spontana presenter är så mycket roligare än födelsedagspresenter

RSS 2.0