Iphone-mani


Efter många om och men har jag beställt en iphone som ska komma till mig nästa vecka! Kommer bli väldigt spännande. Beställde också ett skal till, som var så himla fint!



Det ser ut som en kamera! Hoppas verkligen att det är så här fint i verkligheten!

jag beställde det på en amerikansk hemsida, men det blev 16 dollar med frakt. Det är inte dyrt, då skalen i Sverige kostar ungefär så eller mer. Var inge krångligt att beställa, vi får väl se om den lyckas komma hela vägen till Sverige.


En sorlig fredag



sitter i sängen med nymålade naglar och kollar på På Spåret. Måste snart asa mig upp och handlar. Ska tvätta till ljudet av födelsedagsfester för jag verkligen måste. Jag gäspar för jämnan och kommer inte har några problem att sova ikväll.
Tenta-trötthet som aldrig förr alltså. 
Ska traska till ICA nu, sorlig som jag är. Jag ska nämligen upp och jobba imorgon. Tidigt blir det. Ingen idé att vara ute och yra.


Äntligen på väg


Nu är jag klar med tenta och komplettering, luften är fylld med värme och jag har någon att hålla i handen. Allt det där sammanföll så himla fint. Imorgon ska jag få fira mitt slit med att göra av med csn första dagen det kommer, för att sedan slava på jobbet på lördag och slutligen fira bort det på vilket ställe som än tar in mig.


ja, så gjorde jag en lista.
Och så oplötsligt blev det vår (för vi har väntat och väntat)

Rosie won't you please come home


knaprar riskakor tills käkarna värker och ser mina tentatankar följa med röken ut genom den franska balkongdörren. Känner lugnet och hyperaktivititen komma på en gång. kinks kinks och mer mer kinks tills jag andas 60tals rock och känner hur ådrorna vibrerar av face to faces ljuva toner.

tenta oh sweet tenta, don't kill me this time. Nu ska jag fan sätta det. Det där VG:et. OCH jag ska vara klar i god tid. Ska fan skriva en massa nu. nu nu nu. Nu ska världen få se.

tentahälsningar
tentanellie

Norwegian wood



tycket det är jobbigt att många av bloggarna jag läser skriver om att de vill se norwegian wood, och många av dem kan inte se den för den inte visas överallt. Jag ser hur den går nere i stan i lund men inte har tid att gå pga tenta.

älskar ju boken. jäklarns skit.


annars, förutom att jag inte skrivit eller läst något till pågående tenta, så mår jag mycket bra. ja och om man bortser från förkylningen också.


short-haired ballerina


ikväll ska det sjungas på puben här på sydskånska. Jag ska sjunga mina egna låtar som jag för det mesta aldrig spelat för någon annan. Det är minst sagt nervöst och jag darrar på tangenterna och rösten. men hoppas att det ska gå bra.
Känner mig inte så jätte förberedd med tanke på att jag legat sjuk i flera dagar och fortfarande har en förkylning hängande.
Men det kommer gå bra. Det måste det. Nu är det små tabbar här och där men hoppas det blir bättre. HOPPAS.


annars, så har man ju bara skämt ut sig en liten aning. Hoppas rösten håller också jag kan ge nästan allt jag har!

en lågstadieanekdot


På lågstadiet, tror jag det var, hade vi en lila ordbok med ett stort O på framsidan. Längst bak i ordboken kunde man finna vad olika namn betydde. Jag slog upp och fann Nellie, och vid Nellie stod: brinnande fackla. Det tyckte jag mycket om. Det rentav passade den glada lilla tjej jag var.

I klassen fanns en kille som var duktig på att rita. Jag var lite småkär i honom på lågstadiet, sådär som man var då. I någon vecka eller två. Han var kort och älskade serietidningar.

Jag minns att jag en dag öppnade upp en av mina skolböcker och fann en brinnande fackla ritad på sista sidan. Så mycket teckningar som det ritades då så kände jag igen hans särdrag.

Så fint.

I'm a war, of head versus heart, And it's always this way. My head is weak, my heart always speaks, Before I know what it will say.




jag ska klara av det här. Obehagskänslan måste dock bort bort bort.

Wounded Rhymes


lyssnar på lykke li och blir sentimental av att leva i det här huset. Att se lars winnerbäck skivorna ligga i högar som lagrade gamla känslor. Hela det här huset luktar av gamla flyktdrömmar och jag andas knappt.

det börjar klia i mina fingrar så fort jag kommer hit. Försöker minnas hur jag kunde existera här.
Mötte en granne som inte ens märkt att jag flyttat. Jag berättade vad jag läste och frågade "vad blir man av det då?"
som om utbildning bara är en transportsträcka till att jobba. Inget i livet ska vara självförverkligande i de här städerna.
och så den eviga frågan "vad ska du bli när du blir stor då?"

det är då man vill tillbaka till livet där ingen frågar sådana frågor utan lever idag och vågar ta steget att göra saker för sig själv. Läsa för att det ger mig något, för jobb ger mig bara ångest och rastlöshet.

Måsten. Kommer man någonsin bli av med dem? Antagligen inte.

Come on Eileen



påträngande huvudvärk på en fredag, men peppen stiger ändå för heartland imorgon då jag ska dj:a för första gången! Ska bli riktigt skoj. Har Esau till hjälp, som kan det där, i fall något skulle gå snett. Men jag tror det kommer gå fint!

har gjort en dansant pop lista och tänker bort bakisheten till förmån för peppen!

nu jäklar ska det bli ännu en fin helg.

Sommaren är osäker hur ska man klara sig utan sitt liv här, det är den stora frågan. Vill bort. Vill inte hem.


RSS 2.0