Nu far jag till prag


måndagmorgon 06.20 åker vi. Imorgon blir sista arbetardagen.

jag hoppas på inget regn i prag och massor av äventyr!

fredagen den 23 juli.


jag har klippt mig. fast inte så här. Tänkte bara att en bild var på tiden.

jobb och sånt hela tiden, lever 9-5 liv antar jag. går upp tidigt, jobbar, lagar mat, tvättar och känner mig stor. Men jag vill gå upp sent och inte jobba utan bara spela piano och läsa och sådant trevligt man vill göra på sommaren.
Men denna sommaren ska jag ändå göra något trevligt, på måndagmorgon åker jag till Prag.

Det är inte så långt till måndagmorgon.
jag
vill
ha
måndagmorgon.

skriver att-göra-listor och packlistor som jag slarvar bort men allt kommer ordna sig. vi kommer nog ordna sig också.


torsdag.


dagens bästa; kvinnan på pressbyrån som sa "ha en mysig eftermiddag" till mig när jag köpte ramlösa.
dagens sämsta; att sitta på en del av tåget som uppenbarligen inte skulle åka. andra gången det händer mig. fan, va lite bättre med info skånetrafiken. Hur tusan skulle jag veta att min tågdel inte skulle åka när det inte stod någonstans?

idylliga sommardagar


jag lever i sommaridyllen ute på landet. Röda hus med vita knutar och en utsikt över havet. Igår begav vi oss till Kalmar där jag träffade finaste Stina och hennes vän Sarah. Jag och Stina drömde om prag och drömde tillbaka till tågluffen. Ingen förstår hur fantastiskt det var förutom vi.

snart är vi där igen, som Stina sa, prag är nästan en förlängning av vår fina tågluff. Två veckor. Åh. vad jag längtar.


förresten är jag antagen till Lunds Universitet och nu börjar jag känna nerverna pirra. vuxen alltså, shit. Livet bara rullar på. Men jag är glad. Glad över att börja ett nytt liv förhoppningsvis. En ny period i mitt liv, en milstolpe kanske. Usch vad klyschigt det blev.

men jag ser framemot lunda dagar och att gå på föreläsningar om politik. det känns rätt.

självständighet




som du
vi är bundna även om vi blundar
älskling

minns du sångerna om frihet som vi sjöng?
hyckleri
kanske slutar vi längta och älska varandra

regera över mig
sjöng jag, skrek jag, viskade jag
men han ville inte dominera
styr mig, rör mig, led mig
men han sprang ifrån den kvinna som inte kunde gå
själv.

varma dagar med hattar och drömmar om prag




Jag har inhandlat en reseguide och moleskine inför prag. Genomsöker internet på saker att anteckna och pricka ut på kartorna.
En ny hatt har fått plats på byrån och sommaren är officiellt fantastisk.

gammmalt kludderi.


ljummet kaffe i juniluften
dina tårar lever här med mina
försöker att skratta åt dem

du lever
jag dör
kvävd av gamla tankar
genomsyrar
allt
fräter
gråter
mer

duförstårinte
för jag har aldrig riktigt förklarat
vad det är

inälvor
mina
dina
tillsammans
hör ihop mer än vi någonsin kommer göra

RSS 2.0