jag fick precis plats i din soffa och ändå var du inte vaken när jag skakade.









spegel spegel




jag har köpt ett nytt halsband på h&m för 39.50 svenska kronor.

Charlie Kaufman

jag och min storebror hade ett litet Charlie Kaufman maraton igår. Vi såg två av hans filmer, vilka båda var väldigt bra, men 'being john malkovich' är min trots allt min favorit. Charlie Kaufman har gjort den fantastiska 'Eternal sunshine of the spotless mind'

Adaption handlar om Charlie Kaufman själv, när han skulle filmatisera en bok. Nicolas Cage spelar den tjocke tunnhårige Kaufman som kämpar för att skriva sitt manus.

Craig Schwartz hittar en liten dörr på sitt kontor som leder in i John Malkovichs hjärna. Bisarrt men helt fantastiskt.


lördag 02.39


jag är så förbannat sugen på att skriva på min skrivmaskin. Det är så typiskt att jag ska vara det klockan tjugo i två, när man kommer väcka hela huset med klickandet.

jag nöjer mig med att läsa 'kafta på stranden' (av haruki murakami) en stund. Jag har alldeles för mycket att läsa nu när jag varit på bokrea. Det finns knappt tid att skriva!




insnöad i sommarstugan, svanhalla, blekinge, sverige, jorden, vintergatan, universum








värmer mig med muggar med varma drycker




jag har införskaffat två muggar från Indiska. De har så förbannat många fina muggar där och jag älskar muggar. De har sådana stora som det känns som man ska stoppa ner hela huvudet i, sådana de har på lukes i gilmore girls fast jag fyller mina med rött té istället.

jag har läst ut karin boyes "Kallocain" nu. Jag tyckte mycket om den. Den var väldigt annorlunda och jag hade föreställt mig ett helt annat slut, vilket är något positivt. Den påminde om 1984, men var skriven flera år innan faktiskt, men de påminner om varandra mycket. Den där kylan, övervakningen osv. Fast skillnaden är att man i Kallocain inte följer den "goda" utan en som stödjer den värld han lever i (i största allmänhet i varje fall)
Den var inte allt för svår att läsa heller även om den har några år på nacken.

ps. om ni trycker uppdatera får ni en överraskning! ds

blå



näsblodsnatt

det skedde en konstig grej inatt. Jag drömde att jag hade näsblod. Först kände jag bara att något rann, men jag visste att det var näsblod. Men för att övertyga mig själv så tog jag lite blod i munnen. Ja, det smakar ju blod. Jag vaknade till och kände på min näsa - blod. Och blodsmak i munnen. Ganska läskigt faktiskt. Ibland är det svårt att skilja på dröm och verklighet. Men det konstiga var, hur kunde kroppen veta att jag hade näsblod? Innan jag rört det?

och jag sa till Dennis - tänk om vi hade varit figurerna i twilight nu. Då hade jag legat illa till.

flight of the conchords


konstig men mysig serie. kolla in den! Tydligen ska den sändas på svt iår. Nu går den på canal +
Deras fula låtar finns på spotify.

måndag 15.27



fin helg i min nygamla klänning.

jag förstörde mitt fina schema jag skapat det första jag gjorde på morgonen. Vaknade en timme försent. attans. men, annars har jag följt schemat men schemat har inte följt med riktigt. saker och ting krånglar. Fan, det är jobbigt att vara "lektionsbefriad" för att jobba med projektarbetet. Man gör ju aldrig det man ska.

ps. en dag ska jag skriva något här som är lite mer inspirerande och planerat. men ja. nu har jag faktiskta annat för mig.
ps2. jag saknar min kamera. kom hem




"I finally know that i belong here in this world. "

livet är faktiskt inte så dumt ändå.

nu ska jag duscha och sätta på mig min finaste klänning, sen är jag redo för världen!

soundtrack till dagens upptåg blir denna gamla kärleken


A comet appears




har köpt glasögon för 59.50 kronor på lindex. Nu är jag redo för våren. kom kom kom!

"No one does it like you"



Jag älskar att klippa mig.

en trevlig låt

förnyelse



skrapade ihop lite förnyelse, men blogg.se tyckte inte om den och ville inte publicera den i rätt storlek alls. Även om den är jätte stor. Det är bud att byta tillbaka till blogspot. Blogg.se är så förbannat omständigt! Men jobbigt att byta blogg igen. Men allt var mycket enklare där. Göra om bloggen, inlägg, lägga upp bilder. Ja. Det får nog bli så kanske.

det får nog bli så också att jag klipper av mig håret igen.

idag kommer jag kanske ha glömt redan imorgon

klockan 02.34 och jag vill vara vaken och sova på samma gång



(hur ska man ta vara på sekunderna när man inte vet hur man ska ta vara på dem?
Det går inte att hålla dem envist i handen. Och om man kunde, vad skulle man göra med dem där?
Hur ska man göra det meningsfult?
Vi glömmer så lätt hur mycket tid vi egentligen har. vad ska man göra med tiden, vad ska man göra med de där 75 åren? Det ska jag veta nu. Men hur ska man kunna veta? Det är inte som i amerikanska filmer att man har en sak man är så där riktigt förbannat bra på som man velat göra heela livet och aldrig har man funderat på något annat. I mitt huvud är det inte alls så. Att välja något är att välja bort något annat. Jag vet ju egentligen vad jag vill. Frågan är vad jag kan. Folk säger att viljan är allt som behövs, kanske vill jag inte nog? Det är kanske värre än att inte kunna. Jag har nog aldrig riktigt kämpat för något i mitt liv. Kanske är det kämparglöden som fattas. Den där viljan att vilja anstränga sig det lilla extra. )

om jag hade haft en ledig dag helt för mig själv

så skulle jag:


bakat macarons! (bild google)


förutom det hade jag nog; målat mina naglar blodröda (igen), satt i små spolar i håret, skrivit korta noveller på skrivmaskinen, läst, spelat piano och sjungit mig hes.

nu återgår jag till sängen och inväntar på John Blund. All kärlek

en klassiker



vilka minnen. fortfarande kan jag hela klippet. så jävla bra.

RSS 2.0