Följ mig på bloglovin

bloglovin


Skype



Idag har jag talat med Ben, en vän från skottland, som jag träffade på tågluffen. Fan vad härligt fast underligt.
Det gör verkligen att man längtar tillbaka. skottska är så härligt att lyssna på. Ord som Rubbish, är helt fantastiska.
Jag önskar bara jag var lite bättre på engelska, så jag hade kunnat förklara, t ex verbet skruva. Det enda som kom upp i mitt huvud var screw. Det är ju inte riktigt samma. Haha.

På bilden sitter jag och ben på en restaurang i Barcelona, det var en av de bästa kvällarna på resan. Jag och Stina hade bestämt att vi skulle äta tapas, och frågade de båda skottarna Dave och Ben, som bodde i samma rum som vi, om de ville käka med oss. Vi gick till en tapas restaurang och åt riktigt gott. Efter det strosade vi en stund, och en man kom upp till oss och ville att vi skulle gå och kolla på dem när de spelade på en bar. Vi letade upp baren och bandet var inte alls bra. Vi satt och skrattade, tills vi ganska oartigt gick ut under spelningen. Vi går från baren, och dave säger "I didn't pay for that beer" och vi sprang. Sprang med skrattet i halsen. Sedan satte vi oss mittemot den fantastiska katedralen och pratade länge, och sedan gick vi hem genom fantastiska Barcelona.

Python-vecka



tv4 komedi ska ha en hel vecka med bara monty python nästa vecka, fan, man skulle ju haft lov nästa vecka!
Nu vet jag i varje fall hur jag ska spendera min fritid nästa vecka.

ny header

Jag har sparat denna nya header, men den vägrar synas där uppe. Den gör det när man trycker förhandsgranska. Detta gör mig sur. Förövrigt har jag massor att göra som jag som vanligt inte gör. dumma mig

Nowhere Boy



Denna måste jag se.

Mys-dag i Malmö



Igår åkte jag och Dennis till Malmö, där vi möttes av ett stort pariserhjul. Solen sken starkt, det var svårt att se, men samtidigt var jag glad att man äntligen fick se solen som gömt sig alldeles för länge. Vi gick på smågatorna vid lilla torg, där vi bland annat hittade en mysig affär som sålde LP-skivor. Jag införskaffade två st, Beatles "Abbey road" och Bob Dylans "Planet waves". Vi var länge inne på Folk å rock, som är en av mina favoritaffärer, där man kan titta på skivor, filmer osv och fika. Det gjorde vi. Vi gjorde en second hand runda samt gick in i affärer man inte brukar gå in i.
Vi gick in en chokladaffär och köpte varsin varm choklad, den godaste jag druckit. Affären ligger bredivd Carlings.

Senare åt vi på restaurang, jag åt fisk- och skaldjurssoppa, och dennis åt Jambalaya. Riktigt gott. Det blev efterrätt med. Vi satt till och med ute, och det var varmt och skönt tack vare värmarna på uteserveringen. Väldigt mysigt.


Mysdag i malmö

Idag åkte jag och Dennis till malmö, för att strosa, gå in i affärer man aldrig tänkt på att gå in i, äta gott och ta det lugnt. Duktig som jag varit, har jag lagt in och redigerat lite bilder (eftersom jag för ovanlighetensskull faktiskt hade kamera med mig) men sjävklart, går det inte att ladda upp bilder pga något nätverks problem, vad vet jag.



Nu ska jag lägga mig nära min sovande pojke. Godnatt på er.

här är en fin låt, som passar bra på kvällningen, och hösten (från upp til kamp)

Tisdagen den 27 oktober



Jag är hos Dennis, där jag hittade denna gamla bild. Dagen har innehållit en second hand runda med Dennis (jeansskjorta, halsband, två böcker och en cd med Pippi Långstrump på tyska inhandlades) och sedan ett SSU-möte. Ett extra långt, med extra skratt och extra Pizza.

Klart slut.




Soran gjorde det igen!



Så jävla bra!

Läs också gärna detta debattinlägg på aftonbladet som Ola Karlman, ordförande för Ungdom Mot Rasism varit med och skrivit

Tågluff


Balkonger

Balkonger är så himla bra. jag älskar verkligen balkonger. Den ska vara så där lagom stor, (dvs inte jätte stor) och behöver ingen större ansträngning till inredning. Det viktigaste är att man kan sitta och att där ska finnas ett bord. Gärna plats för minst en gäst. där ska man helst sitta två, för det är alldeles lagom. Äta frukost på morgonen eller dricka ett glas vin på kvällen, kanske sitta helt själv och läsa en bok. Balkonger är öppna rum, både ute och inne. Man kan titta upp och hitta något man inte sett förut, och aldrig sluta förundras av världen. nej, balkong det ska jag ha en dag. En alldeles egen.


500 days of summer

Dagen har varit långsam men ack så skönt med lite långsamhet ibland när världen rusat förbi så länge.
Väl hemma så fick jag träffa min käre storebror, som hade med sig presenter! Det uppskattas alltid.

Idag såg jag 500 days of summer, som var väldigt fin. Jag njöt av vackerheten hos de båda. Men jag vet inte om jag tycker om storyn, alla pratar om att den är så olik och svår att förutse, det är inte vad jag tycker. Jag var ganska förberedd från början. Men å andra sidan, så är den väl ganska realistisk.

Men förbannat fin var den. Ont gjorde den också.

Har hört talas om att Zooey Deschanel sjunger, men jag har inte tänkt mer på det. Nu tänkte jag lite mer på det och sökte på youtube. Det var inte bara så att hon sjunger, hon sjunger dessutom väldigt bra!  jag hittade en fin låt, som jag tänker dela med mig av;



Jag kan inte låta bli att förundras över hur vacker hon är.

ska snart börja skriva ordentligt och ändra om lite här och sånt. Det börjar bli lite mer tid för det nu.
Jag har så svårt att förstå de där stora bloggarna, hur de har tid att ta bilder och lägga in och redigera..
Jag lägger aldrig tid på sådant, nästan. Kanske blir det bättring på det.


Sverigedemokraterna.



Jag gillar verkligen liknelsen med en bajskorv, visserligen så kan jag väl inte hålla med om att USA vore något drömexempel. Men annars, väldigt bra.

Nästan hela Jimmie Åkessons artikel är bara rent ut sagt skitsnack. Islam har visst kärleksfulla budskap! Kristendom och Islam är dessutom väldigt lika varandra! Islam anser Jesus som en profet. Kristendomen har också fundamentalister, en hel jävla massa. Kristendomen är inte så jävla mjuk som alla tror. Bara för vi är uppväxta i en den här miljön betyder inte att den är rätt och perfekt. Kanske kan vi ta lärdom av dem som vill komma hit.

Jag skulle kunna hålla på ett tag. Men kortfattat, så är det precis som Soran säger i videon. Det är bra att aftonbladet tillät att publicera denna artikel, så alla kunde se den gigantiska bajskorven, för de som förlorat luktsinnet.

Prov!


är så jävla stressad och frustrerad. Kollar på frågorna som jag skulle öva på och fattar noll. Eller så är jag inställd på att fatta noll. Jag vet inte. Frustrerad och trött är jag. Det blir nog en all-nighter det här. fan alltså. Det är jobbigt att plugga. Men jag ska fira med Gilmore girls imorgon. Trodde jag. För jag har prov på onsdag igen! Haha! Nä, ta det lugnt får du göra ett annat år.

Men något som alltid piggar upp är Alex Schulmans blogg, om att vara pappa till sin bebis. Det är så mycket mer underhållande än man tror.

Idag vill jag skriva en mil lång inlägg om Sverigedemokraternas artikel. Men jag har icke tid. En annan dag kanske,

18

arton och förståndig, har man blivit. Eller ja, förståndig har jag väl varit hela tiden. Men arton, det är något nytt. Känns ungefär som att vara sjutton hittills i varje fall.

Men tillbaka till vardagen nu. Tog två dagars semester från pluggandet. Idag är dennis här och vi ska kränga glass och plugga.

Förresten så fick jag en massa fina saker. Sen fick jag finfint besök vilket var en present i sig. Riktigt fin helg.

Black betty ekar i mitt huvud. Haha

Födelsedag



Imorgon fyller jag år. Bara så att ni vet. 18 bast blir jag. Sen är det partaj, jag undrar hur det kommer gå. Lite nervöst faktiskt. Jag tänker inte så mycket på presenter och sånt där, som man gjorde när man var mindre. Det var väldigt svårt att ens komma på något att önska sig. Jag behöver ju egentligen ingenting. Inget så där nödvändigt, inget jag inte kan köpa själv. Jag antar att det är ett tecken på att man börjar bli vuxen. Lite trist egentligen, saknar känslan av att längta som en galning efter presenter och skönsången på morgonen. Jag kunde vara vaken i flera timmar innan de kom. Jag låg på helspänn.

Jag önskar ibland att jag hade mer barnasinne kvar, med andra ord. Jag tror att jag ska lägga mig tidigt och tänka på allt kul jag får göra imorgon. Kanske vaknar jag vid fem och är jätte nervös. massor av pirr i magen. Det vore lite mysigt.

Som sagt, allt jag är nervös för nu är partajet. Inte för om jag får en pippi docka eller inte. Det var så mycket enklare då.

Jag måste plugga nu. Och baka. I vår klass måste man ha med kakor när man fyller år. Det är en trevlig grej, men jobbigt när man själv ska baka och är ganska stressad. Tur att man har mamma till hjälp.





Stress



Stress smular sönder mig. Jag känner mig helt förtvivlad och skakad. Ändå fyller jag år om tre dagar, och jag känner inte ens att jag kommer kunna njuta av det. Inte heller av att kära vänner ska fira mig och komma på besök. Ständigt de där jävla proven och kraven i hjärnan. Panik. Måste få mvg. Finns inget annat. Därför måste jag plugga som ett svin, därav stress. Men nu är jag i knipa. Nu sitter jag i klistret. Hur fan ska jag hinna egentligen?

Det konstiga är att när jag är stressad gör jag alltid andra saker för att inte upptäcka exakt hur stressad jag är. För när jag sitter där med pluggandet, så blir jag bara mer stressad. En riktigt ond cirkel det där.

Men fan, sitter och tänker på att jag ska köpa en stor godispåse när det är över. Kolla på Gilmore Girls och bara sova.
Antagligen, så måste jag väl plugga på något då med. Men tanken värmer så skönt. Att inte ha något som ständigt måste göras. Fan, vad jag behöver lov.

Läsa extra är kanske ingen bra idé, men nu har man ju gett sig fan på det, och då ska man ju klara det. Som sagt, de där kraven. Nej nu måste jag plugga. Egentligen behöver jag verkligen sova!
Egentligen behöver jag fler timmar per dygn!  Hur ordnar man det?



klotter



Sitter vid min gamla dator och hittade några bilder jag klottrat ihop för ca två år sedan. Roligt med nostalgi.
text på bild 1 är från en låt som heter "Black Swan" av Thom Yorke, text i bild två, inspiration från Elton Johns albumnamn "Don't shoot me, I'm only the piano player" men skrev fel. Text i bild tre är "Black Eyed" av Placebo.

Emil Jensen



Såg Emil Jensen för fjärde gången i fredags. Lika bra som de andra gångerna. Den här är en av mina favoriter av honom. Han är på turné nu, passa på att ta med en vän eller mor och far och ha det riktigt trevligt, roligt, sorligt och fantastiskt i 1,5 timme. Rekommenderas varmt

Kanske är jag kär i dig


för att fortsätta på temat "musik som gör mig glad" så brukar denna låten vara en låt jag lyssnar på när världen känns lite grå. Jens lekman i allmänhet är så himla fin. Jag har förälskat mig i hans musik än en gång.

Kan ni (som jag) inte få nog av denne man, så är denna låt också helt fantastisk. Jag älskar när artister berättar vad låtar handlar om. Det känns verkligen som om man får nyckeln till deras inre. Få känna på deras inre

Invandring lönsamt för alla parter


suck on that, SD!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article5908503.ab

Mer behöver nog inte sägas.

Good Day Sunshine


Den här låten piggar upp vilken grå dag som helst. Fy tusan. Helt fantastisk en fredag som denna, då man haft två prov på en vecka och är helt slut. Sen godis på det. Livet är gott ibland!

ps. lite läskigt att Ghandi är på google samma dag som vi har prov om honom. Knäppt nästan. Eller ja, provet var ju inte bara honom såklart. Men ändå. Oddsen?

RSS 2.0