love is real, real is love


John Lennon - Love

enkelhet kan vara så vackert. Musikvideon gör mig lite knäsvag och får mig att vilja slänga mig i armarna på dennis med en gång. John Lennon är utan tvekan en av de bästa låtskrivarna i världshistorien.

(den går inte att bädda in)

all kärlek på er!

onsdagen den 31 mars





Jag har hört att man får vara lite fjantig ibland

Saker som jag irriterar mig på

Jag tycker illa om när jag verkar vara den enda som reagerar på saker som är fel här i världen. Igår hände en sådan sak, som jag inte förstod varför jag var den enda som reagerade på. Vi ska ha konsert i skolan och vår sånglärare skrev ett manus, som innehöll Jesus-citat. många. Jag vet att människor tycker att jag reagerar så aggressivt på sådant är fel osv. men jag tror inte människor förstår att man känner sig kränkt av sådant när man är ateist. Dessutom i skolan. Jag tycker det är väldigt opassande. Vår sånglärare var väldigt förstående och lät mig ändra manuset, så det var inget större problem. Det som gör mig irriterad egentligen är att man inte förstår att det är opassande från början, och att ingen annan sa något. Jag blir så trött på att hela estetiska linjen ska vara så himla frikyrklig och sjunga om "oh lord" och "halleluja". Fast jag gillar gospel, men ibland tycker jag det blir lite överdrivet med det hela.
Jag har hört många gånger att jag är en envis typ som är instängd pga. att jag inte får för mig att gå på en sak som pingstkyrkan arrangerar. Det är ganska enkelt egentligen: varför stödja något man inte tror på, något man tycker är fel? Jag tänker inte ställa mig bakom människor som anser att homosexualitet är fel! Lite moral får man faktiskt ha.
Det är samma sak som när jag säger att det egentligen är så självklart att vi inte ska fira skolavslutningar i kyrkan. Varför ska vi? För att vi alltid gjort det? Jag tycker det är en otillräcklig anledning. Vi har ingen anledning att fira skolavslutningar i en religiös lokal. Vi har fler anledningar att inte göra det och det har inte att göra med att det kommer hit fler invandrare och vad nu än sverigedemokraterna tror, utan för att det är det enda rätta. Skolan ska vara neutral och öppen för alla, och ska därför inte ha skolavslutning i kyrkan. Än en gång, känner jag som ateist mig kränkt i skolan. Religiös får man faktiskt vara på fritiden, skolan ska vara objektiv.
Man ska inte göra saker bara för att det är tradition när det är fel. Skolan ska vara anpassad till den moderna tiden där det finns religionsfrihet och en objektiv skola.
Kortfattat:  Jag tycker att religion har inte i skolan att göra förutom i undervisningssyfte. Skolavslutningar ska inte firas i religiösa lokaler och religiösa budskap ska inte predikas om i dagens objektiva skola!

saker som jag irriterar mig på

är att blogg.se packar ihop texter fast jag gjort mellanrum och nya rader. Det blir så jävla oläsligt.

Eldklotter


Under de dystra månaderna gnistrade mitt liv till
bara när jag älskade med dig
Som eldflugan tänds och slocknar, tänds och slocknar
-glimtvis kan man följa dess väg
i nattmörkret mellan olivträden

Under de dystra månaderna satt själen hopsjunken
och livlös
men kroppen gick raka vägen till dig
Natthimlen råmade.
Vi tjuvmjölkade kosmos och överlevde.

 

 

 

Tomas Tranströmer.
En favorit-dikt såhär på en onsdag

here comes the sun

Alla pratar och skriver om våren och det tycker jag alla gör med all rätt och därför gör jag det också.
här kommer en spellista fylld med vårkänslor!

(på hair-låten spolar man fram ca 3 min om man vill komma till den "let the sunshine in" som det var tänkt.)

om beatles hade funnits på spotify, hade självklart den ultimata vår-låten "here comes the sun" varit med. Jag blir helt varm av den.
Men ni får den här istället;


håll er varma! Sommaren är snart här!

idag har jag alldeles för mycket att göra som jag undviker så gott jag kan. imorgon blir det konsert och jag ska tjuta i ut i låten my funny valentine av chet baker. Idag är jag på riktigt sång humör. Men icke-sa-nicke. Idag så ska det pluggas järnet.

godkväll på er alla.

Mikael Wiehe

den där mikael wiehe är en vettig typ! Det finns en debattartikel på aftonbladet och en ny skiva på spotify. NU: åter till allt jag måste göra

en måndag

gråmulen himmel igen. Jag gillar regn bättre än snö, i varje fall. livet är ungefär som igår och jag håller på att skriva brev. Jag känner att jag uttrycker mig bra i brev, dessutom tycker jag själv det är så härligt när man får brev. Det känns som att i brev skriver man verkligen hur man mår och var man tänker, vilket man inte gör på nätet.
Det mesta kretsar kring politiken nu, mitt huvud vill bara argumentera och konstatera saker. Jag försöker sluta bry mig om oväsentliga saker här i livet, men drömmer ändå om resor till platser jag aldrig sett. Men det är kanske väsentligt för mig, i så fall.
Nu ska jag ha bestämt mig för vad jag ska göra i livet. Det har jag inte. Det enda jag vet är att jag till skillnad från många inte vill jobba utan studera, lära mig mer mer mer och suga upp all information om världen.
nu ska jag bege mig, ajöken!

"Kafta på stranden" är utläst



och jag känner mig tom. Livet blev grått när jag läst sista raden. Boken var inte dålig, det är inte alls det jag syftar på, tvärtom, men jag ville liksom inte att den skulle ta slut. Magin som är så fantastiskt. Det var bara så sorligt att allt tog slut där. Fast det gjorde den ännu mer magisk, å andra sidan.

så fin han är, den är haruki murakami. Han vet hur man trollbinder människor.

dumma dumma dumma

vill gråta över att flight of the conchords biljetterna redan är slut. satan
jag har inte heller någon att gå med på she & him.
livet är trist idag

Tror du det, så tror du fel!


"Tror du att du är det enda som händer?
Att ett klot som är runt vill ha gränser och länder?
tror du ett land bara tillhör ett fåtal?
tror du en människa kan va illegal?"

dessa frågor är bra att ställa sig. Det är frågor jag ställer mig ibland, som jag ställer till andra. Värt att tänkas på.

Emil Jensen har gjort det igen och igen och igen.

Rösta demokratiskt!



idag lanseras ungdom mot rasisms valkampanj "Rösta demokratiskt" som är en fantastisk grej! Jag tycker ni ska klicka er in på www.rostademokratiskt.nu och kolla in det! För övrigt, så är Ungdom mot rasism en fantastiskt grej, vill ni läsa mer om det så gå in på www.umr.nu



tisdagen den 9 mars kl 21.54 år 2010


internationella kvinnodagen igår, det firade jag inge vidare faktiskt! Jag pluggade, somnade lite efter nio... Men jag gav kanske mig själv en liten klapp på axeln. "Grattis" på internationella kvinnodagen, tycker jag inte riktigt passar. Det är ju en dag som ska uppmärksamma hur man behandlar kvinnor, visserligen också hylla kvinnor. Men jag tycker det är fint med en dag som inte går ut på att bara köpa en massa saker.

Idag fick jag min studentmössa. Den var beige och inte vit. Det var inte nå vidare, om man har i åtanke vilket pris jag betalat för en vit mössa. Jag ska ringa dit imorgon.

sorligt nog måste jag säga att jag känner mig för seriös för att blogga just nu. Jag får göra något fjöntigt och komma över det kanske!


!!!!!

FLIGHT OF THE CONCHORDS TILL KÖPENHAMN JAG MÅSTE SKRIVA CAPS LOCK FÖR DET SKA MAN GÖRA NÄR MAN ÄR SÅ EXALTERAD SOM JAG!! GÅR INTE ATT TÄNKA PÅ NÅGOT ANNAT JUST NU. JAG MÅSTE DIT. MÅSTE MÅSTE MÅSTE MÅSTE



flight of the conchords

detta har piggat upp mig i några veckor nu och jag är nog helt enkelt beroende. jag skrattar så förbannat mycket.
Detta är humor. Nu beordrar jag er att ge det ett försök!

"I'm not crying i've just been cutting onions, i'm making a lasagna - for one!" eller "I'm not upset because ju left me this way, my eyes are just a little swetty today"
se hela för det i slutet är bäst!



åh. "The humans are dead". Denna är klassiker också. "Binary solo: 000001111000001111" haha. "I poked one it was dead"

En av de mest kända klippen från serien, med all rätt! "There aint no party like my nanas teaparty"

"Too many dicks on the dancefloor" var den första låten jag såg med dem. så jävla bra bara

allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

"I told you I was freaky" är verkligen freaky. "Let's take a photo of a goat in a boat.."



åhååå det finns så mycket bra. men nu ska jag inte lägga ut fler för nu får jag sätta stopp! Det är dags för samhälle b plugg nu!

RSS 2.0