Gonna get along without you now



att rymma från allt vad studier heter och dansa fastän hjärtat brister.
Att någon öl för mycket sätter sig i blodet och får mig att vimla runt och vilja hålla fast i dig.
Att känna hur huvudet vinglar men uppdaterar bloggen med känslomässiga texter.

Att inse att man måste gå och lägga sig

50 ways to leave your lover


vi vill både ha kakan och äta den
men jag har hört att det inte går

(en smutsig historia med sin vackra tendenser)

och jag vet ju inte alls vad jag gör eller vad jag vill
jag vet inte om det ens spelar någon roll

vi glömmer det en stund till

I've been trying hard to find the people that I won't leave behind


Lyssnar på beach boys "I Just wasn't made for these days" på repeat och går runt i sömndvala. Jag tvättar och högen blir omärkbart mindre. Försvinner bort, kommer tillbaka. Det är konstigt när samma gamla tankar cirkulerar, och jag analyserar dina begagnade tankar om och om igen. Hur tusan blev det så.

Som vanligt måste jag plugga. Men jag har fått inspiration till annat och gör praktiskt taget aldrig vad jag tänkt.
Men jag avskriver mig mina måsten, så jag ska kunna vara mer fri. Kunna ha mer tid att vara uttråkad jag så jag har tid att vara kreativ. Det hör faktiskt ihop, det där.

Livet blir väl mer och mer som jag vill, men börjar förstå att det där är en process som man inte kan skynda på.
Konstigt att börja ny klass hipp som happ och inte känna så många längre. Samtidigt skönt med förändringar och skönt att vara lite nervig ibland.

Så har jag fixat mig en spelning också, vilket kommer motivera mitt spelande. Ska skriva låtar som attans har jag tänkt mig.


Elenore



(weheartit)


Det går inte att bädda in på youtube (vad händer?) men jag ger er en spotifylänk till låten som jag numera måste lyssna på i smyg för kristina tröttnat på den.

Annars så är allt som vanligt. Jag har för mycket måsten, skjuter upp allt till sista minuten och jag är förvirrad.

Allt kommer ordna sig. Nu vill jag lyssna på elenore en gång till och sedan sova. Imorgon blir en stressig dag.

modebloggar fasoner i vår lilla dubblett


Jag och kristina satt och läste diverse bloggar. Vi fann en svart peruk och min videokamera. Slutade i skrattattacker



Blir nog aldrig något långt hår för min del men det var väldans skoj!

But you never stay



Ny kurs och nya människor, fast egentligen mest gamla. Jag yrar rundor på alla måsten och försöker förtränga dem förgäves.
Allt är som vanligt fast ändå inte. Allt förändras ständigt. Förändring är min nya vardag.


Det är bara att vänja sig vid att det blev så här. Det klarar jag, det vet jag.
jag behöver bara dansa bort alltihop imorgon kväll


Fredagkväll


Jag och sambon åt en fin middag med vin, räkor & lax


Sedan började jag bygga ihop min bokhylla som tagit upp en jäkla massa plats på golvet. Det gick sådär. Satte hyllplanen på fel håll och så. I rummet bredvid sydde kristina gardiner och vi låtsades att vi var med i äntligen hemma.


Det gick bra tillsist och bokhyllan är uppe. Ikväll blir det utgång och jag peppar utan dess like!


Det riktiga sättet att fira en inlämnad tenta


.. är att öppna en mini-flaska mousserande vin kl 02.20 och känna sig väldigt onöjd men tentan men bryr sig inte. För den är inne. Jag kan inte göra något nu.

imorgon och i övermorgon blir det massa fest och mitt liv är äntligen tillbaka!!! Väldigt välkommet är det. Glad är jag.

finfinfinafisken

Nothing matters when we're dancing



En låt som gör mitt tentapluggande lite mer givande

Nothing matters when we're dancing



En låt som gör mitt tentapluggande lite mer givande

Bara så att ni vet:

Här är låten som jag vill ska spelas på min begravning:


Och om jag någon gång mot förmodan ska gifta mig med någon stackare så vill jag att denna ska spelas på bröllopet:





Så. nu vet ni! Nu återgår jag tilll mitt tentaskrivande

come on let go (of those drumming thoughts)


Också något jag lekte med när jag var hemma. Aldrig riktigt nöjd, men ändå.

I guess that you are always on my mind



tar en paus från Mad Men och lyssnar på Joel alme och funderar lite. Vet att jag borde plugga nu när jag har tid. Vet att om jag inte pluggar borde jag göra en massa andra saker. Det är så mycket man borde, svarar jag min hjärna och fnyser.
Ska ta tag i en sak som varit 'på mitt skrivbord' i månader. Likväl det. Jag har ju ansvarsuppgifter här i världen, trots allt. Men tusan. det är en fredagkväll

och om en halvtimme kommer Kristina. Jag tror livet kommer kännas lite bättre då.


nytt&sånt




en ny kalender för det nya året och en ny klocka som jag fick av storebror i julklapp.

never come around




att leta upp bilder på weheartit kräver ungefär lagom mycket hjärnkapacitet för en sjukling. Nu ska jag plugga dock. Tycker lite för synd om mig själv för mitt eget bästa

ps. en av mina nya hobbies är att byta bakgrundsbild på google. skoj.ds

Come back margaret






Klippte mig själv, lite för kort, häromdagen. Ska nog klippa till det när jag blivit frisk.

Har fått en sjukdom att kämpa emot. Just när jag trodde jag vunnit slog öroninflammationen till också. Man måste älska min otur. Jag hoppas att jag slipper gå till doktorn i varje fall. Nu steker jag för många pannkakor och försöker motivera mig att läsa de sista 30 sidorna i boken jag ska göra en redovisning om imorgon.

här får ni en lista också: din tysnad lockar mig


letter to crushes

Sitter och läser på bloggen letter to crushes, där folk skickar in kärleksmeddelanden och jag hittade några fina citat, som kompletteras med bilder från weheartit;

This is so not my area of expertise.

Please forgive my shy and dorky self.


i have a crush on the idea of us.




I'm a strange crossbreed of a hopeless romantic and someone who doesn't know how to flirt



love at first facebook stalk.




You make me want to be quaint.

There's no other word for it, really. After spending time with you, I just want to go live in a log cabin, make my own soap, drink tea, and listen to Belle and Sebastian.

It's wonderful.


I miss being insomniacs together.

3 am is lonely without you.

 


 

I just want someone to kiss at every red light.


 


imorgon ska jag få ordning på livet



låter det vara kaos tills imorgon.

nyår



nyår, först mig sen debaser och svenska björnstammen. Trevlans

RSS 2.0