Käraste mor


Min mamma och jag pratar i telefon.
- Jag har bakat idag, till din födelsedag
- Jasså? Blev det bra?
- Nej, det blev inte så bra (standard hos min mor, hon gillar aldrig något hon lagat/bakat) jag gjorde sådana macarons
- (jag blir i extas, jag älskar ju macarons) ååh, mamma! Vad gulligt
- Ja, hoppas de blir goda bara för det tog tre timmar att göra dem.
- Oj! men jag lovar jag ska älska dem och äta dem
- Ja, problemet var att mandelkvarnen jag köpte för att mala mandlarna malde för mycket. Och även om jag hällde i grön karamellfärg blev de inte ens gröna.

(Alltså.. kontentan av detta: min mamma gått och köpt en mandelkvarn,  lagt tre timmar på att göra macarons.)

så sa mamma till sist:
- För att jag älskar dig!


finaste modern har jag nog ändå. Bortskämd är jag, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0