Best of bilddagboken (best of Nellie)


Tänkte presentera några Nellie genom åren. Att titta på bilderna ger både skratt och gråt, dock mest skatt. Tänka sig vad mycket man gått igenom. Jag glömde dock anteckna vilka år bilderna kommer ifrån, men skoj ändå. Roliga är att nu när jag tittar på dem, så ser jag dem i tidssammanhang efter vilken kille jag drömde om då. Denna är från sjuan, tror jag. Då jag klädde mig i märkeskläder och hade ganska långt blont hår, var med andra ord ganska medelsvensson. Ni kommer nog snart märka att det blir mer av en hår historia....

Här var en av mina favoritvisningsbilder på lunarstorm. Lunarstorm, vilka tider det var. Mitt första lunarstorm namn var tennisracketgirl, sedan bytte jag tusen gånger även om det kostade 30 spänn varje gång. Köpte lunarstorm pro och la mycket energi på att designa min "pres".

vet faktiskt inte vems denna bilden är egentligen är, men det är kanske ingen som bryr sig alltför mycket. Den är från en tid då jag ville vara emo men inte riktigt vågade utan bara hade lite döskallar på mig och svarta kläder, blandat med mina andra dyra märkeskläder. Detta måste verkligen vara den fulaste frisyren jag haft. Kom ihåg att folk från min klass kallade mig knullruffsen, eller något sådant, eftersom jag hade så ruffsigt hår på skolfotot. jag gillade det så, förstår inte varför nu.

Här är jag iklädd en av mina tio lars winnerbäck tröjor (eller mer, många hade jag i varje fall). Bilden är tagen precis innan en lars winnerbäck konsert i halmstad, någon sommar på högstadiet. Jag skulle tro mellan sjuan och åttan.
Innan konserterna skrev jag LW, och "LW är min gud" över armar och händer. Stog så långt fram det gick och grät floder till kom änglar och fria vägar ut.

klippte av lite till av mitt hår och skaffade mig någonslags page. Ville mest ha med denna eftersom jag har en tröja där det står "material girl". Så långt i från Nellie idag, liksom.

Färgade mitt hår rött eller något sådant, klädde mig i mera svart och svart, vitt och rött var de bästa färgerna i hela världen. Slutade använda dyra märkeskläder och gick över till H&M. men det var ju liksom vad som var inne då. Älskade rutigt. Jag lyssnade på band som bullet for my valentine, the used, my chemcial romance och annat som egentligen inte alls är bra. Men ska sägas, att jag alltid varit väldigt blandad. Vissa dagar kan/kunde jag se mycket ut på ett vis och andra dagen helt annorlunda.

Sedan blev håret nästintill svart. På den tiden var byxorna på bilden mina favoriter, ett par diesel som var "Hängmodell". Usch, så motbjudande att tänka att jag gick runt och visade rumpan...

hade faktiskt ganska fin page och färgade håret mer åt brunt.

under sommaren efter nian så hände något konstigt; jag började använda hängslen och tröjor med regnbågar på.  jag lyssnade på shout out louds och laakso, efter att ha varit på siesta och blivit helt kär i popmusik.  Kom ihåg att jag började skolan och så var det någon som sa till mig att jag var 'popig'. Vilket jag aldrig själv ens hade tänkt innan. Kollade på O.C mest hela tiden och gjorde min egen captain oats och princess sparkle.

föll för palestinasjal trenden som var och köpte tre st, även om jag var "anti" det modet länge. Men det är sådan jag alltid varit. Jag gillar inte saker när de blir inne utan efter ett tag då alla andra redan har det på sig då man "vant" sig.

En favoritbild från en av de många tennisveckorna i Båstad som jag varit på.

Började ettan och älskade att ha skjorta och stentvättade stuprörsjeans. Hade tonvis med hårspray och plattade mitt hår tills det var spikrakt.

blev sjalnarkoman och började sminka mig lite för mycket.


Började gilla att locka mitt hår och använda läppstift.
Just i början av ettan hände ganska mycket i mitt liv. Jag träffade dennis, jag började träffa många nya vänner och förlorade många av mina gamla. Hade identitetskris

Klippte en asymetrisk frisyr, var kär kär kär och levde bara lycklig mest hela tiden minns jag det som.
Allt var nytt och spännande. Lyssnade på alla skivor i mina föräldras lp-samling, började dyrka dylan.

Klippte av håret och såg allmänt crazy ut om jag får säga det själv. usch. inte snyggt.'

inför mitt andra siesta, då jag bodde i mammas gamla fjällräven.
(ska sägas att jag aldrig bar något som var min mors gamla fram till ettan, i princip. Aldrig köpt ett plagg 2hand innan jag träffade dennis)

Bestämde mig att försöka fåtillbaka min naturliga hårfärg. Var lite orange under tiden.
Det var inte så gult precis här, men det blev gulare...

Sedan började jag tvåan, dennis åkte och allt var kaos.  Jag klippte mig så här, förutom att jag idag har hellugg, är det ganska nära dagens frisyr. Även om allt var ensamt året dennis var borta, så var det då jag funderade ut vem jag var och allt sånt där.

frisyren blev bara kortare och kortare hela tiden, och mer och mer pottfrilleaktigt.

och till sist:

Sista bilden jag la ut på bilddagboken. Jag och Stina, från tågluffen självklart, i Paris självklart.
Upplagd för lite mer än ett år sen.
under står det
inget är som en kväll vid sacre coeur

(det stämmer än idag.)



SÅ. det blev mer än jag tänkt mig, hoppas någon tyckte det var lite skoj i varje fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0