Charlie Kaufman

jag och min storebror hade ett litet Charlie Kaufman maraton igår. Vi såg två av hans filmer, vilka båda var väldigt bra, men 'being john malkovich' är min trots allt min favorit. Charlie Kaufman har gjort den fantastiska 'Eternal sunshine of the spotless mind'

Adaption handlar om Charlie Kaufman själv, när han skulle filmatisera en bok. Nicolas Cage spelar den tjocke tunnhårige Kaufman som kämpar för att skriva sitt manus.

Craig Schwartz hittar en liten dörr på sitt kontor som leder in i John Malkovichs hjärna. Bisarrt men helt fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: math

han är grym! och det är john malkovich också!

2010-02-28 @ 13:15:16
URL: http://idioteque.blogg.se/eleonor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0