påvägen tillbaka till allt det gamla - tankar från september till december



Hur mycket har inte hänt sen jag satte min fot i Lund, sista dagen i augusti? Jag funderade och funderade medan jag diskade den sista disken och plockar undan,  för att inse att jag inte kommer vara här på ett tag. Inte någon annan heller.

Det har skett så mycket, jag är i en helt annan värld. I en liten lundabubbla där jag trivs lite för bra.
Jag verkar vara den enda som inte vill åka hem, men livet här är ju slut. Alla har packat sina väskor och det är en annan stad nu. nästan en spökstad.

Nu ska jag försöka sova till helsingkronas nattklubb, precis som första kvällen i mitt lilla studentrum.
Imorgon beger jag mig tillbaka till osby och jobbardagarna som aldrig riktigt tar slut. Jag måste väl konstratera det roliga med det tråkiga, det kan ju inte vara julafton varje dag, osv. Kul att göra den referensen om att åka hem över jul, men det är inte att åka hem som är tråkigt, utan behöva jobba varje dag. Sliter faktiskt hellre med en förbannad tenta. Men det är bara så jag funkar. Det gör ju inte saken bättre att jag kommer tågpendla och tågen verkar ju inte komma överens med någon just nu.

Nu måste jag försöka gå och lägga mig, so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0