1 december


Kom på att det vore kul att ha en egen liten julkalender här, så jag tänkte jag skulle ge er tips på några olika saker varje dag. Kul va?

- öppnar lucka -

Film:
En kärleks historia av Roy Andersson
En ny kärlek för mig. Kristina lånade mig den i måndags då jag låg sjuk och tyckte synd om mig själv. Många av er har säkerligen sett den, då den är hyffsat kultförklarad, men har ni inte det så gör det med en gång.

Bok: Doktor glas av Hjalmar Söderling
En lättläst bok som är mest fylld av tankar, vilket är det jag älskar med den. Den handlar mest om att han går runt och funderar och är kär, framförallt så är han olycklig.

Artist/band:
Nico
Idag har jag nästan bara lyssnat på Nico, favoriten är låten these days

Album:
Beach House Zebra (EP)
Det får bli en EP faktiskt, men den är rysligt bra. Baby och Arrangement är två nya favoriter. Jag blir mer och mer chockad hur beach house bara fortsätter att bli bättre och bättre.


Och nej, jag är för upptagen för att sitta och länka idag. Google finns, använd det. Nico och Beach house finns på spotify. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0