Världens lyckligaste folk?

igår satt jag uppe och kollade på dokumentären "Världens lyckligaste folk".
Jag gick och la mig, upprörd och ganska skakad. Dokumentären handlar om Danmark och deras främligsfientliga politik, framför allt mot muslimer. Det är helt sjukt.

Det Danske folkepartiet har satt så stor prägel på Danmarks politik, att det är så läskigt. Det gick dessutom ganska snabbt. Plötsligt allierade de andra partierna sig med dem, för att vinna röster. Deras partiledare vägrar att prata med utländska journalister, bara en sånn sak. En småsak, men man förstår helheten. Kraven de sätter på flyktingarna som kommer dit, muslimerna då alltså, för vissa behöver inte göra någonting. Jag vill egentligen inte berätta mer om denna film, men ni bör se den. Det skrämmer mig, som fan.

Ni kan se den här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0