Materialism

Imorgon ska vi på Opera i malmö. Askungen mer specifikt. Vi får dessutom några timmar att göra lite vad vi vill. Då ska jag gå på myrorna, monki, indiska och allt fint. Spendera lite pengar fast jag egentligen inte vill, men jag vill känna mig fin. Ibland blir jag arg på mig själv för jag inte kan känna mig fin i gamla kläder, även om de faktiskt är fina. De blir så uttjatade. Man känner sig så mycket finare i nya fina saker (ev nygamla, så att säga).
Jag har spanat in både vinterjacka och skor på monki på deras hemsida. Nu hoppas jag bara de har dem. Så ska jag bli så fin så fin. Usch, materialistiska värld, jag vill inte vara en del av den. Men fan, det är jag verkligen.

Egentligen behöver man nästan ingenting. Man bara skapar en jävla massa behov. Jag vill inte ha behov. Ska fan bli buddist. Nej, jag köper en blå duffel istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0