Lathet

Visst är det konstigt, att när man känner att man har mycket att göra och måste hinna med massor osv, så märker man hur man bara sätter sig ner och gör ingenting. Nu sitter jag här igen. Fast jag vet att jag borde plugga. Som vanligt! Ingen självdisciplin här inte! Nej, nu blev jag så förbannad på mig själv att jag ska se till att göra mig produktiv.  Nej! Det första jag ska göra är en plan över vad jag måste göra. Och när det ska göras. Ge mig deadlines. Jag är i behov av deadlines, annars händer det ingenting.

Sen är jag i behov av att ligga lite före, inte vara back. Blir jag back, får jag panik. Får inte hända. Detta ska bli ett bra pluggår, jag ska klara av det. Det ska bli bra! Du kan! Du är bra!

Ja. Nu ska jag gå då. Som jag sa efter halva inlägget. Jag ska förresten bearbeta min novell igen och skicka in den till en ny tävling, (skriva en ny är inte akutellt eftersom den ska vara inlämnad på lördag..Eller.. är det aktuellt? Nej där var jag optimistisk...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0