Skype



Idag har jag talat med Ben, en vän från skottland, som jag träffade på tågluffen. Fan vad härligt fast underligt.
Det gör verkligen att man längtar tillbaka. skottska är så härligt att lyssna på. Ord som Rubbish, är helt fantastiska.
Jag önskar bara jag var lite bättre på engelska, så jag hade kunnat förklara, t ex verbet skruva. Det enda som kom upp i mitt huvud var screw. Det är ju inte riktigt samma. Haha.

På bilden sitter jag och ben på en restaurang i Barcelona, det var en av de bästa kvällarna på resan. Jag och Stina hade bestämt att vi skulle äta tapas, och frågade de båda skottarna Dave och Ben, som bodde i samma rum som vi, om de ville käka med oss. Vi gick till en tapas restaurang och åt riktigt gott. Efter det strosade vi en stund, och en man kom upp till oss och ville att vi skulle gå och kolla på dem när de spelade på en bar. Vi letade upp baren och bandet var inte alls bra. Vi satt och skrattade, tills vi ganska oartigt gick ut under spelningen. Vi går från baren, och dave säger "I didn't pay for that beer" och vi sprang. Sprang med skrattet i halsen. Sedan satte vi oss mittemot den fantastiska katedralen och pratade länge, och sedan gick vi hem genom fantastiska Barcelona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0