Mys-dag i Malmö



Igår åkte jag och Dennis till Malmö, där vi möttes av ett stort pariserhjul. Solen sken starkt, det var svårt att se, men samtidigt var jag glad att man äntligen fick se solen som gömt sig alldeles för länge. Vi gick på smågatorna vid lilla torg, där vi bland annat hittade en mysig affär som sålde LP-skivor. Jag införskaffade två st, Beatles "Abbey road" och Bob Dylans "Planet waves". Vi var länge inne på Folk å rock, som är en av mina favoritaffärer, där man kan titta på skivor, filmer osv och fika. Det gjorde vi. Vi gjorde en second hand runda samt gick in i affärer man inte brukar gå in i.
Vi gick in en chokladaffär och köpte varsin varm choklad, den godaste jag druckit. Affären ligger bredivd Carlings.

Senare åt vi på restaurang, jag åt fisk- och skaldjurssoppa, och dennis åt Jambalaya. Riktigt gott. Det blev efterrätt med. Vi satt till och med ute, och det var varmt och skönt tack vare värmarna på uteserveringen. Väldigt mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0