Vellinge


Min ilska över politikerna i Vellinge kokar. Jag kan inte ens lyssna på dem. Var tvungen att prata högt för mig själv. Främlingsfientlighet kallas det och inget annat. Jag såg debatt, två gubbar och två unga killar från Vellinge tyckte att de där ungdomarna faktiskt kunde placeras någonannanstans efter som de sagt nej. Varför de sagt nej? De svarade de aldrig riktigt på. För det mesta säger de bara "Det är fler kommuner som sagt nej". Men varför? Ta ert ansvar! Jag tänker på de stackars ungdomarna som kommer hit, vissa 13-14 år. De måste känna sig så jävla välkomna. De har flytt länge och har hemska minnen och många av dem har föräldra, syskon och vänner som dött i krig. Det är människor. De är inte några vilda djur som kommer och tar sönder vår idyll. vilken idyll? Ja, det vet jag inte. Men det verkar ju som vi tydligen har en sådan. Jag blir så arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0