Smutsiga rökare.

Jag läste ett debattinlägg i aftonbladet om att man inte skulle klaga så mycket på att rökare smutsare ner. "Vi äter ju mat i avgaser" skrev personen angående om att det föreslås att man inte ska få röka på uteserveringar. Så tänkte jag efter lite och kom på en sak. Rökare verkar i allmänhet vara nerskitande människor. Innan alla rökare hoppar på mig för det här, så tänk efter lite. Eller varför inte bara, se sig omkring. Vad ser man på marken? Jo, fimpar. Som att fimpar inte hör hemma i papperskorgen. Samma sak med paketen, de ligger spridda på marken. Förutom att rökare förgiftar oss med sin äckliga utandningsluft så smutsar de ner våra gator med sina fimpar och paket. Det är vad jag kommit fram till. Den dagen ni slutar sprida era äckliga fimpar överallt, kanske jag tar er sida. Eller nej förresten. Jag ser fortfarande idiotin då. Men ett litet steg närmre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

att sätta alla människor i ett fack är fel, det vet du. Vissa värnar om naturen som jag och försöker att dumpa dem varsomhelst. men en fimp är inte som ett glasspapper man kan inte lägga det i fickan och vänta på närmaste papperskorg. och tuggummi har du väll många gånger bara slängt lite här och var, och "råkat" tappa papper är ingen fara. Men jag kan hålla med att rökare borde upmärksammas när det gäller nedskräpning. men du uttalara dig som om de har svininfluensan

2009-06-27 @ 22:41:04
Postat av: emmy

det var från moi.

2009-06-27 @ 22:41:33
URL: http://regrettes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0