Bantningspiller

Jag satt och läste Hanna Fridéns blogg (som förövrigt är en av mina favoritbloggare, grymma åsikter och stark personlighet. Man kan inte ens beskriva henne, man måste läsa hennes blogg för att förstå!) och där skrev hon om det nya bantningspillret.
Se hennes inlägg.

Jag såg pillret på reklam häromdagen och tänkte, detta måste ju vara ett skämt. Receptfritt? Vad tror dem? Folk är beredda att stoppa ner sina fingrar i halsen för att gå ner i vikt (och ja, en massa andra befängda saker), varför skulle de då inte missbruka tabletter? Det känns väldigt naivt att tro att det inte skulle missbrukas av fel målgrupp. Personligen tycker jag att bantingspiller ska användas, precis som med alla andra piller, endast när ingen annan utväg finns. När man lider av skadlig övervikt som inte går att bekämpa på något annat vis. Inte en 20 årig tjej som tycker hon har gått upp några kilo för mycket.

Men varför receptfritt? Jag förstår inte? Folk som inte behöver pillerna bör ju inte använda dem. Jag menar, visst att vissa är lite mulliga, men träna då och ät nyttigt, köp då inte bantningspiller på apoteket. Det kommer bara ses som en enkel utväg. Äh, jag kan äta vad jag vill, jag kan ju bara ta ett bantningspiller. Bantningspiller skrämmer mig som fan, efter att ha sett requiem for a dream (sjukt bra film förövrigt, men gjorde mig deprimerad i några dagar. Den släpper inte en i första taget)

Det är helt enkelt idiotiskt. Det finns inget mer att säga. Det kommer göra mer skada än nytta, är vad jag tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0