Jag propagerar för kärlek till alla!

Litauen har nyss sagt ja till en väldigt skrämmande lag. Den innebär att man inte får tala positivt om homosexuella till barn under arton. Inte bara det, man får inte heller tala positivt om spel, dålig hygien, dåliga matvanor, hypnos mm. En inskränkning av yttrandefriheten och diskriminering av homosexuella. Man får alltså tala dåligt om dem, men inte bra. Ingen information ska barnen få i skolan om hbtpersoner. Även jag, som heterosexuell, känner mig kränkt.

Jag hoppas Reinfeldt, som nu är ordförande i EU, tar krafttag mot det här. Det är ett brott mot mänskliga rättigheter och Diskriminering! Det är inget EU är för, vad jag vet.

Sådana här saker gör mig glad att leva i Sverige. Jag kan propagera för homosexualitet hur mycket jag vill utan att bli straffad. Det är skönt. Visst känns det konstigt att det skulle vara tvärtom? De är ju för tusan människor. Jag mår nästan illa.

Det är bara helt odemokratiskt, och kränkande. Borde det inte bryta någon av deras diskriminerings lagar, tycker man? Nej, för de har inga diskrimineringslagar mot homosexuella (om jag uppfattade rätt, jag vill inte lova något dock)

Detta är skandal. EU, reagera, NU! Så här kan vi inte ha det i 2000-talets Europa. Håller ni inte med?

Mer jämnställdhet och kärlek i världen!



Läs mer här:
Aftonbladet
DN

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0