Bokhandlar.


Många bokhandlar är ganska värdelösa. De innehåller nästan bara svenska deckare och lyrikhyllan är oftast ett skämt. Jag blir så ledsen.
Idag när jag var och shoppade böcker så gick jag till Religionsdelen. Majoriteten var om kristendomen. Det var nästan bara biblar, uppenbarelseboken och psaltaren och sådant.
Jag gick till Psykoligi och finner bara självhjälpsböcker som "hur du hittar kärlek" osv. I en hörna står lyriken. Högt upp, ihopträngt så det knappt går att se dem. Som om bokhandeln skämdes över dem. Däremot kan man skylta med kama sutra böcker och sådant (de får de gärna göra, det har jag inget emot. Det är inte det jag menar). Såklart menar jag inte att butiken ska anpassa sig efter mina behov. Men det känns som någon mer än jag skulle vilja läsa något med mer substans.

Jag hittade några böcker som jag ville köpa. Men det var inte många. Däremot kan jag gå runt på skolbiblioteket och hitta hur många som helst. Vårt skolbibliotek är inte ens speciellt stort. Däremot är bokhandeln värdelös.

Vad gör vi icke-kristna och icke-stig-larsson-älskande människor? Var handlar vi böcker?

Uppepå detta kunde man inte finna några skrivblock utan hello kitty eller high school musical.


Med allt detta sagt, undrar jag om någon kanske kan tipsa om en riktigt bra bokhandel. Det skulle jag uppskatta mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0